Refusionsprocessen
VAT Management tilbyder to forskellige løsninger:
1) Vi besøger virksomheden, gennemgår fakturaerne og sorterer de relevante fra til momsrefusion.
2) Virksomheden sorterer selv relevante fakturaer fra til momsrefusion og sender fakturaerne til os.
Når virksomheden indgår samarbejde med VAT Management, vil virksomheden modtage informationer til de rejsende medarbejdere for at sikre, at de fakturaer, de fremover kommer hjem med fra deres forretningsrejser, opfylder myndighedernes krav.
De originalfakturaer, der sorteres fra, erstattes med en kopi, hvorpå der er stemplet ”Original removed by VAT Management for VAT refund purpose”.
Efter aftale sørger VAT Management for, at fakturaer, der ikke opfylder myndighedernes krav bliver rettet, så de opfylder kravene.
Vi udarbejder refusionsansøgningen og sørger for, at alle nødvendige dokumenter er vedlagt. Vi sender naturligvis ansøgningen til myndighederne, og tager os af dialogen med dem.
Skattemyndighederne er i gennemsnit mellem 6 måneder og et år om at behandle en ansøgning om refusion. I nogle lande og i tilfælde af meget komplekse ansøgninger kan sagsbehandlingen vare længere.